4 Aralık 2014 Perşembe

Baş belası kilolardan kurtuluyoruz..

Benim gibi kilo takıntısı olanlara selam olsun..

Ağustos ayından beri arada sırada ödün vermiş olsamda sürdürmüş olduğum bir diyet var..

Hiç kilo almadan resmen kalıcı olarak 6 kilo verdim ve bunu sizlede paylaşmak istedim..

Öncelikle kesinlikle 10 günde 5 kilo verdiren diyetlere uymadım.Çünkü onları ne zaman denesek verdiğimiz kiloyu fazlasıyla geriye aldığımızı hepimiz biliyoruz. Bu yüzden kalıcı ve çok fazla aç kalmadan formda kalarak bir diyet uyguladım ve bunu yaşam tarzı haline getirmeye çalıştım.

Maalesef spor ve egzersiz yapmadan kalıcı kilo vermek mümkün değil. Bu yüzden tembelliğimizi bir kenara bırakacağız ve spor salonuna gitmesek bile kendimiz egzersiz yapacağız. Ben spor salonuna kayıt yaptırıp,gitmeyen insanlardanım onun için egzersizlerimi kendimce keyifli hale getirmeye çalıştım. Günde en az 40 dakika yürüyüş yapıyorum ve en az 30 mekik çekiyorum. Tabiki bu yeterli değil ama spor sevmeyen bir insan için ilk basamak olarak fena sayılmaz.



Gelelim esas noktaya..

Ben her öğün protein kullanmamaya dikkat ettim. Evde olduğum her sabah kahvaltıda yumurta yedim ki karnımı tok tutsun..

Salatasız (yağsız sadece limonlu) ve yoğurtsuz (light ve keten tohumu atarak) öğün geçirmedim..
Yoğurt göbek etrafındaki yağların parçalanmasına yardımcı oluyor tabi light olduğu sürece bu durum dahada verimli oluyor..

Et,tavuk ve balığımı haşlama ve fırınlama haricinde asla kızartma olarak yemedim. Ve sanırım bu tada da alışmaya başladım..

Gelelim meyve kısmına asla ve asla meyve kilo verdirir mantığına girmeyin. Çünkü içinde şeker bulunduğundan hiçte göründüğü gibi masum değiller.. Özellikle çok daha fazla şeker yoğunluğu olan meyvelerden uzak durmalıyız ve meyve öğünümüzü öğlen tercih etmeliyiz..


Gelelim sıvı tüketimine.. Tüm gazlı ve konsantre içeceklerden uzak durmaya çalışın.. 
Çünkü gazlı içecekler şişkinlik hissi oluşturacaktır..
Yağ yakımına yardımcı olacak en güzel şey Türk Kahvesi'dir ve buda sade olanıdır..

Ve mutlaka günde 1 tane yeşilçay içmeye özen gösterin..

Saat 9'da içilen bir bardak light süt sizi gece boyu tok tutmaya yardımcı olacaktır..

En önemlisi yanınızdan asla suyu eksik etmeyin. Ben su sevmeyen bir insandım ama en az 1.5 lt içmeye özen gösteriyorum.. 
Hatta bunu keyifli hale getirmek için internetten kolayca ulaşılan detox suyu tariflerine bakıyorum..


Küçük porsiyonlarla ve yağdan kaçarak bir nevi yemek tarzımı değiştirerek 6 kilo verdim..
Ve bu sırada diyetisyene de gittim ve çıkan sonuçlarda kilomu yağdan verdiğimi öğrenerek mutlu oldum..

Benim için bunun sürekli olmasının sebebi diyet esnasında benle beraber diyet yapan arkadaşlarımın olmasıydı.. Grup halinde diyet yaparak birbirimize destek olduk..

Sizde kendinize bir diyet takımı kurarak diyeti eğlenceli hale getirebilirsiniz..

Sağlıklı beslenmeyi bir hayat tarzı haline getirdiğinizde bunun o kadar da zor olmadığını göreceksiniz..

Şimdiden herkese kolay gelsin,diyette başarılar.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder