27 Kasım 2014 Perşembe

40 yıl hatrı olan tek içecek "Kahve"..

Kahve'nin asıl vatanı Etiyopya'dır. Arabistan'ın dağlık bölgelerine ekilmesiyle başlamıştır. Kahve, Oğlak ve Yengeç dönencesinde tropikal yerlerde üretilmektedir.Türk kahvesi terimide adını Yemen'den almıştır.Kahveyi dünyaya yayanda Kanuni Sultan Süleyman'dır.

  


Kahve'nin bir çok türü bulunur,en eskiside "Arabica"dır. 

Sizi bilmem ama benim en sevdiğim türü Türk Kahvesi'dir.Pişmiş yada pişmemiş fark etmez kokusu burnuma geldiği anda beni kendimden geçirip adeta mest eden,bana göre dünyada eşi benzeri olmayan bu koku benim vazgeçilmezimdir.

Her hafta Kuru Kahveci Mehmet Efendi'ye gidip o sıraya girer,kahvemi taze taze alır,koşa koşa evime gelip pişiririm.Günde 3 fincan Türk Kahvesi içen biri olarak hayatımı devam ettirebilmem için kahve benim olmazsa olmazımdır.


Kahve öyle herkesle de içilmez.Çünkü bir kahve tiryakisi olarak biliyorum ki karşınızda kahve sevmeyen biri o kahveyi yudumluyorken yüzünü buruşturuyorsa bu görüntü sizi çileden çıkarır.Bu görüntünün aksine biz kahvekolikler kahvenin daha kokusunu aldığımız anda bizi mutlu eden gülümsemeyi yüzümüze yerleştiririz.

En kötü zamanda bile kafamızı toplamak için bize bir fincan kahve eşlik eder.
Kahve yalnızlıkta yarendir,kalabalıkta işe ortama neşe.. Fala inanma falsız kalma derler.Her arkadaş toplantısında mutlaka fincanlar kapatılır ve aralarında hayal gücü en yüksek olana o fal bakma görevi yüklenir,küçücük fincanın içinde kısmetler,atlar,kuşlar,böcekler sayısız objeler üretilip yorumlanır.

Bana kalırsa bir fincan kahveyi içtiğimiz zaman altından kalkamayacağımız hiç bir sorun yoktur.Çünkü enerjiyi depolamışsınızdır bir kere. Hem ayrıca üzerinde dumanı tüten,orta şekerli bir Türk Kahve'sine kim hayır diyebilir ki? Ben şahsen diyemem. Size kahve yapıp getiren biri varsa eğer,onu pamuklara sarıp sarmalayın.Çünkü o kişi sizin ruh halinizi ve en çok neyle mutlu olacağınızı bilen kişidir..

Kahve;depresyona,kalbe,cilde ve hatta kilo vermeye bile faydalıdır.

He birde kahvenin öyle bir türü vardır ki her Türk erkeği bir gün onu tadacaktır.Bildiğiniz gibi buda kız isteme törenlerindeki damada içirilen "Tuzlu Kahve"dir.

Ahmed Bin Cendeb'in de dediği gibi "Vücudunda bir parça kahve ile ölen insan cehenneme gitmez."

Hem ne derler bilirsiniz "Bir fincan kahvenin 40 yıl hatrı vardır." Kahve keyiflerinize eşlik edece hatrı sonsuz dostluklarınızın olması dileğiyle..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder